האתגר של ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות בישראל הוא לשמור על זהותו הייחודית מאז שהוקם בשנת 1965, פרי יוזמתו של גיורא יוספטל ז"ל שהיה אז שר העבודה והשיכון. בשנת 1990 ארגון הממונים על הבטיחות, אושר כעמותה וברשותה אישור ניהול תקין. בשנת 2000 הוגשם הרעיון בייצוג ממוני הבטיחות במדינה באמצעות ארגון הממונים, כמוסד הנוגע בדבר, לפי חוק ארגון הפיקוח על העבודה התשי"ד 1954 לעניין סעיף 28 (א).