ארגון הממונים על הבטיחות וגיהות בישראל (ע
ארגון הממונים
על הבטיחות
וגיהות בישראל (ע"ר)
08-8599301 09-9621705
  • אודות העמותה
    • מי אנחנו
    • הנהלת הארגון
    • מוסדות הארגון
    • יעדים ומדיניות
    • תרבות אירגונית
    • אחריות ההנהלה הבכירה
  • תקנון
    • תקנון העמותה
    • תקנון הכשרות וימי עיון
    • תקנון פורום קבוצות
  • פרוטוקולים
    • פרוטוקולים 2022
    • פרוטוקולים 2021
    • פרוטוקולים 2020
    • פרוטוקולים 2019
    • פרוטוקולים 2018
    • פרוטוקולים 2017
    • פרוטוקולים 2016
    • פרוטוקולים 2015
    • פרוטוקולים 2013
    • פרוטוקולים 2012
  • נהלים
    • נהלי הארגון
    • נהלים מקצועיים
  • מרכז מידע
    • דבר יו"ר הארגון
    • הודעות הנהלת הארגון
    • הוראות רגולטוריות
    • רשויות מקומיות
    • מאמרים ופסקי דין
    • קישורים
    • מצגות
    • סרטונים
    • מבזקי תאונות
    • דיווחים מכוונים
    • דרושים בטיחות
    • מכתבים
  • אירועים
    • כל האירועים
    • השתלמויות וימי עיון
    • כנסים ואסיפות
    • סמינרים
    • גלרית תמונות
  • מכללות
  • סקר
  • יצירת קשר

מרכז מידע

  • דבר יו"ר הארגון
  • הודעות הנהלת הארגון
  • הוראות רגולטוריות
  • רשויות מקומיות
  • מאמרים ופסקי דין
  • קישורים
  • מצגות
  • סרטונים
  • מבזקי תאונות
  • דיווחים מכוונים
  • דרושים בטיחות
  • מכתבים

עד תוקם רשות לאומית לבטיחות...


    

לצפייה בקובץ לחץ כאן

1. כל עוד לא נגביה את מטרותינו בהשלמת החברות והתאגדות של ממונים רבים בארגון ונתאחד, אנחנו עלולים להחמיץ הזדמנויות שיש בכוחם לסגור חללים עמוקים, אל לנו לאחוז בשני ראשיו של חבל שתחילתו על סף תהום וסופו תחתית התהום, אנו חפצי חיים, נדרשים לקום ולעמוד על נפשנו כחפצי חיים כי אין פרטנר למהלכים היסטוריים שגויים.
עלינו לעלות שלב בסטנדרטים ולגלות מה אנחנו מסוגלים לעשות טוב יותר.

2. לאחרונה קראתי כתבה בעיתון כלכליסט , עמוד 28 מתאריך 04.07.2018 הכותרת: "יועצי בטיחות" יפצו הרוג... " בית משפט קיבל טענת... ...

הסיכונים הטמונים בו: בכל מצב נתון, אם יש סיכוי שאירועים יתרחשו שלא כשורה, האם אכן יתרחשו בים של אפשרויות יותר מוקדם ממאוחר, אם יש איזוהי דרך שאדם יכול לעשות טעות, הוא יעשה אותה " - חוק מרפי. אין אנו בעלי הון, מחזיקים, תופסים, יזמים, קבלנים, מנהלי עבודה או טייקונים. אנחנו לא מניפולטורים, לא קומבינטורים שיש בכוחם למנף מטרות בקריצה, אנחנו פשוטים וצנועים, הגענו לתפקיד הכי חשוב בחיים אשר מילות המפתח בו הם שליחות ומסירות.

3. אנו בתפקיד יחיד מסוגו בעולם: המגדלור של הבטיחות בהגדרתו המוסרית "שליחו" באישור הזרוע המקצועית של מנהל הבטיחות, ראוי שנרים דגל לחסינותנו מפני כתבי אישום ותביעות הנגרמות כתוצאה מרצף תאונות עבודה שלא נוגעות לנו ואף לא בנו. מעולם לא דחפנו עובד אל גורלו, אפילו לא בצחוק ועל כן המדינה מחויבת לספק לממוני הבטיחות "חסינות" כדוגמת החסינות הקיימת לנאמני בטיחות, למוסד לבטיחות ולמפקחי העבודה ועוד חוסים, גם אם אין אנו עובדים המשתכרים מהמדינה, אנו נשלחים על ידה ועל כן אנו במעמד ...
"עובד ציבור" סעיף 173 ט לפקודה: תנאים לביצוע תפקיד והחלת דינים על בעל תפקיד.

4. לא כולם מגובים בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית, לאלה שיש, הפוליסה כבדה מנשוא עד מאוד ויש שאלות ... מה משקלה של הפוליסה בעת אירוע ביטוחי אליו ניקלע ממונה ומהם העלויות שיושתו עלינו ? האם זו באמת המעטפת שנזדקק לה בעת התקפה עלינו ? מדוע המדינה אינה דואגת לפוליסת ביטוח מערכתית לממונים כדוגמת הפול או אבנר או "ענבל" או חברת לוידס הבריטית, או באמצעות המוסד לביטוח לאומי או/ו האוצר ?
מי יעמוד לצדנו ברגעים בלתי צפויים ? מזלם של אלה שנקלעו למערבולת התביעות והיה שם מישהו שלא נתן להם ליפול לעברי פי פחת ובירא עמיקתא, אלה שאין להם הגנה כלשהיא הם במשחק המזל, הנסל או הגורל, "הרולטה הרוסית".

5. מי חסר לנו במדינה שלנו ? דרוש בוגר אחראי שייקח לידיים את עניין "ביטוח אחריות מקצועית" עבור ממוני הבטיחות ויוכיח שאפשר גם כשאי אפשר,. כל השאר הינם הפרכת "בּוֹבֶּה מַייסֶס" מבית מדרשו של "מוישה זוגמיר".

6. ארגון הממונים פעל ופועל נמרצות לקדם נושא זה, במקביל 800 חברים, רובם עצמאיים הצביעו בעד עצומה. נדרשים יותר הצבעות, כל שנצליח לתקן עיוותים ולא נעמוד מול שוקת שבורה כדוגמת פסיקות לא מדויקות בבתי משפט. העצומה היא קלף ציבורי חזק, חשוב ומשפיע במשחק הדיפלומטי, צריך רק לנחות על המקלדת ולהצביע באתר ארגון הממונים על הבטיחות,


7. בתי משפט: מקטלגים את ממוני הבטיחות באירוע תאונה, ללא בר קוד. נדרש להניף את דגל תפקיד הממונים למערכת המשפט, הגיע הזמן ששופטים יוכשרו, הארגון מוכן להירתם למשימה ולהדריכם ולהטמיע את משמעותו וחשיבותו של התפקיד השליחותי השונה מכל תפקיד ומקצוע אחר בחיוניותו, וברגישותו האנושית.

8. חסינות: הממונים זקוקים להגנה וחסינות כפי שניתנה לנאמני בטיחות ולאחרים, דחוף למענינו ולמען המדינה.

9. אז מי אשם ? תקנות 222. התופש או הבעל, חברה, אגודה שיתופית או כל חבר בני אדם אחר שעברו אחת העבירות לפי פקודה זו, רואים כאחראי לעבירה גם כל מנהל, שותף או פקיד אחראי של אותו חבר בני אדם, ואפשר להביאו לדין כאילו עבר הוא את העבירה, אם לא הוכיח שהעבירה נעברה שלא בידיעתו ונקט אמצעים סבירים למניעת העבירה.

10. האם נחשפנו ? למה ממונים נחשפים לפתחם של בתי המשפט ? מה קרה ? נדלקו עלינו ?! פוטנציאל הממון כלכלי למלתעות באי הכוח, או לה שמנסים לתפוס טרמפ על מושגים משפטיים ללא תוכן,

להלן דוגמאות: מהנוסחה הקבועה בלשון התביעה מעיניה של שופטת: א. " הנתבעים התרשלו כלפי התובע במעשיהם ומחדליהם, הפרו את חובת הזהירות המוטלת עליהם ונהגו בדרך שאינה מקובלת בנסיבות העניין, דבר אשר גרם נזק לתובע, נדרש היה מהאחראים לצפות את הנולד תוך נקיטת אמצעים במשנה זהירות ובאחריות מוגברת"

ב. "עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות - הרי זו התרשלות,

אם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה."

ג. השופטת מתחה ביקורת על ממונה הבטיחות שלא תיחקר את הפועל שנפגע בעבודה - ( שאצבעותיו נכרתו ) ואת העובדים האחרים כולל מנהל העבודה.

לקביעתה: אחראי בטיחות במפעל שמוציא דו"ח על סמך אמירה בלתי מבוססת של מנהל מחלקה שכלל לא נכח במקום התאונה מבלי שצפה בתיעוד וידיאו, לא נכח במקום התאונה ולא ביצע מלאכתו נאמנה.

לדעתי, על הממונה לבטא מצוקות בטיחותיות, לפעול ולבצע פעולות מתקנות על פי דרישות כל דין, בסבירות של שיקול דעת הנמדד על פי רוב במידת אובייקטיביות הגיונית לכל שיקול דעת סביר ומקובל ולא אנומלי החורג מהנורמה או סטייה מהמקובל. זו אי סדירות שקשה להסביר ובלבול המתקיים ברמת האינדיבידואל או הקולקטיב מתוך הגישה הסוציאלית, זכרו, שיקולי דעת טכנולוגיים אינם שיקולי דעת מוסריים.

11. הקשר הסיבתי, מונח שנטבע ע"י אריסטו במאה ה - 18 ביחסי הסיבה.
המטרה של קביעת הקשר הסיבתי במשפט היא - הטלת אחריות על אדם. ( סעיף 64 לפקודת הנזיקין ) והיא פורשה ב - 2 סיבות או דרישות:
1. קשר סיבתי עובדתי. 2. קשר סיבתי משפטי. הקשר הסיבתי נועד לבחון אלו מבין מכלול הנזקים שנגרמו עובדתית ע"י התנהגותו הרשלנית של הנתבע נופלים לתחום האחריות ואלו לא. עוולת הרשלנות פורשה בסעיף 35 לפקודת הנזיקין.

וְשָׁפְט?וּ אֶת־הָעָם? בְּכ?ל־עֵת? וְהָיָ?ה כ?ּל־הַדָּבָ?ר הַגָּדֹל? יָבִ?יאוּ אֵלֶ?יךָ וְכ?ל־הַדָּבָ?ר הַקָּטֹ?ן יִשְׁפְּטוּ־הֵ?ם וְהָקֵל? מֵֽעָלֶ?יךָ וְנָשְׂא?וּ אִתָּֽךְ ( שמות יח` כב` ).
לו בכלי התביעה היו בונים גשרים, רובם היו כבר מתמוטטים. ד"ר יעקב ויינרוט ז"ל.
משמע, אין מצב שהחוק יכסה כל מצב אנושי ועל כן יש את פרשנות בית המשפט ומשמעותה "ייקוב הדין את ההר".


1. בשנת 1724 כתב הפילוסוף הגרמני עמנואל קנט את היבטיו האתיים והמוסרים שהשפיעו על מערכות החיים לטענתו: " האדם הוא אוטונומי באמצעות תבונות, תבונתו של האדם היא הסמכות העליונה ולא אף ציווי של אף אדם אחר שמלמד אותנו ולא את יכולותינו וליהנות מאי התערבות של אחרים בתחום מסוים של אינטרסים המוגנים במובן זה והם בדרך כלל הפרטיות, הכבוד ושלמות הגוף ". אוטונומי ביכולת של הפרט להתלבט ולבחור לעצמו את חוקי המוסר המנחים אותו, במקום להיענות ללא שיקול דעת .

2. עורך דין צמוד. !? הסיטואציה לממוני הבטיחות היא: האם כל ממונה בטיחות צריך מלווה בדמות עורך דין ומעל ראשו רחפת של איומי תביעה ? כי לעולם לא תשמע שופט אומר את המשפטים הבאים: מניסיוני המקצועי, או למיטב הבנתי בבטיחות. מה שכן תשמע הוא את המשפט " שוכנעתי " "קביעת אמות המידה להפעלת שיקול הדעת" הרשלנות "זועקת לשמיים" או "מדברת בעד עצמה", "הנתבע לא נקט .." "פסק הדין ישלח אל הצדדים". "כאשר נוצר ספק מסוים עקב נזק ראייתי, אז העובדות יפורשו לחובתו של בעל הדין שיצר את אותו ספק". "לָכֵן, הַמַּשְׂכִּיל בָּעֵת הַהִיא-יִדֹּם, כִּי עֵת רָעָה הִיא". עמוס ה יג.

3. האתיקה השתנתה. בעבר הרחוק הנושא לא קישט את נוף ארצנו, כנראה שהאתיקה השתנתה והחברה מחפשת ש. ג. חדש או תורן אחריות, משום שנוצרה אווירת אלופים בלהעביר אחריות והכי קרובים למוקד הם... אם לא נזדרז לבלום את הסחף או את המגמה, מצבנו המקצועי, הכלכלי והחברתי עלול להיפגע כי אין ביטחון שהכול יהיה תמיד יציב ובטוח, כל אחד מאתנו עלול להיקלע למצב שמשהו בדרך חייו ישתבש, צריך להסתכל קדימה ולנסות להבין שדברים עלולים להשתבש, עלינו לחשוב רגע לפני, מה ניתן לעשות כדי למנוע התרחשותם.
עלינו לאזן בין דרישות החוק והדרישות האנושיות המתבקשות מכוח המוסר המשפיע על מערכות המשפט ובהתאם מלקבל את החלטותיו.

4. וועדת אתיקה: א. ממליץ על וועדת אתיקה משותפת לארגון הממונים, למינהל הבטיחות ולמוסד לבטיחות ולגיהות במטרה להציב גבולות ומגבלות למעסיקים שנפשם לא חפצה יותר בממונה בטיחות ספציפי זה או אחר והם מבקשים לשחררו/לפטרו, לשלוח אותו לחל"ת ללא תאום עם המפקח או לייצר עבורו תפקידים נוספים : וועדת האתיקה תעמוד לימינו של הממונה עד לבירור, לעומתו המעסיק יידרש לבירור בוועדת אתיקה.
ב. דוגמת "וועדת ערר לממונה בטיחות" סעיף 9 ב`. 1. נציגי שרות הפיקוח על העבודה יכלול 2 נציגים, 1 יהיה יו"ר הוועדה.
2. נציג ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות בישראל הגדול במדינה ( 1965 )
3. נציג מהמוסד לבטיחות ולגיהות.

5. מה מסוכן : יש משהו הרבה יותר מסוכן עבורנו והרבה יותר עקרוני במערכת תפקידנו המבוסס על אמינות ונאמנות לתפקיד ולתפקוד. ללא כלים מתאימים נמשיך לנאום על במות ישראל, ו"הצנחנים" קרי העובדים עלולים להמשיך לצנוח ולנחות אל מותם.

6. אמנת הממונים על הבטיחות: האמנה נועדה לשקף את הפעילות המוסרית, הכנה והאמתית של הממונים על הבטיחות, היא המסר, היא השליחות, החדרת המודעות לפעילות שבקדושת החיים, ציבור רחב אינו מודע לחשיבותה בתרבות המוסרית, ההגיונית והחברתית, מעולם לא הייתה לממוני הבטיחות במדינת ישראל אמנה או שבועה או סמל שיאחד את שליחותנו כדוגמת : שבועת היפוקרטס של הרופאים, של הצבא בחזית ובעורף או של מדענים, עורכי דין, משטרה וחוקרי משטרה, פסיכיאטרים ופסיכולוגים, מהנדסים, ארגונים , מוסדות ועוד.

אמנת ממונים שחוברה בשנים האחרונות, היא העדות השופכת אור על הפעילות הנעלה של אלה העוסקים במלאכת הקודש, במניעה, בלימה, הצלה ושמירה על חיים. וכל הכתוב בה הוא לא רק הצד הטכני כמפורט ב- 19 תפקידים המוטלים על הממונה ובכותרתם "יועץ בטיחות", נוכחות הממונה בשטח בגוף אנושי עם אביזרים נלווים: עיניים רואות, אוזניים שומעות וחושים רבים מכוונים ומשמשים כלים בתפקיד, כשליחי מצווה (תרתי משמע),
זו לכאורה הפלטפורמה עליה מתבססת ההרתעה וההתרעה. למרות זאת אין כל "שכמיה" שתעטוף אותנו ברגע של סטייה מנורמות התנהגות מקובלת, כפי שמפרשי המשפט דורשים.
"האמנה" היא תבנית אתית ומוסרית בהעברת מסר לציבור החפץ בשרותינו ולציבור הרחב,. ראוי שכל אזרח יכיר וידע, מי אנחנו ? מה אנחנו עושים בשביל המדינה ?

7. 2 חוקים יש בעולם:
אלה שנוצרו בידי סמכות עלינה ואלה שנוצרו בידי אדם.
רק כאשר החוקים שנוצרו בידי בני אדם יהיו תואמים לרוח החוקים שנוצרו בידי סמכות עליונה נחיה בעולם צודק ( מרטין לותר קינג ).

8. באיחוד כוחות: בהתאגדות נצליח לדרוש משולחנו את דרישות החסינות לרומם ולייצב את מעמדנו וביטחוננו, מבלי לתת סיכוי להטחה בחשד או בפוטנציאל לחשד כלשהו ברשלנות. כך נשפיע על הגורמים אליהם אנו כפופים כדי להשיג את המטרות שיבטיחו את בטיחותנו וביטחוננו הלגיטימי, כפי שאנחנו עושים זאת לאחרים בכל רגע מחיינו.


9. "הגיע העת להתאחד" אנו חייבים גוף חזק בלב ליבו של ארגון מוביל, מייצג ומשפיע על עולם הבטיחות מבלי שרחשי רקע יזעזעו את הפרט ויכתיבו את דרכו.

10. "הדבר הכי קשה לעתיד הוא לחזות אותו" ולכן חשוב שנתגייס כולנו לארגון הממונים על הבטיחות לצורך שיתופי פעולה ולמען החיבור לסביבה באופן מגובש. לשיתופי פעולה יש מאפיינים למחויבות וליצירת אימפקט בקידום שינויים אתגריים.

הנהלת ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות בישראל פועלת במלוא המרץ על מנת להמשיך וליזום פרויקטים בתחום הבטיחות וזאת במטרה להעניק עתיד טוב יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים.
אנו קוראים לארגונים ומוסדות לחבור לארגון הממונים על הבטיחות והגהות כדי שיחד ניזום מהלכים משותפים למציאת פתרונות לבעיות הבטיחות.

עד אז, ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות איתן בהמשכיות מהלכיו המוצלחים המקצועיים והחברתיים בכלל ובפרט בהשתלמויות, הכשרות שונות ובעיקר ימי עיון חינמיים שאת פירותיו קוטפים חברי ארגון הממונים הרבים והמצטרפים החדשים להם יש הזדמנות בלעדית ליהנות מהקלה בהוצאות הכספיות שהוטלו על כתפיו במשך שנים רבות ולהפיק תועלת מאיכות המרצים ומההרצאות המקצועיות וכמובן הכיבוד והארוחות המוענקות ללא תשלום.

11. "תחום הבטיחות משתנה" התחום הנדיר דורש יצירתיות, חשיבה כמותית, בקרה וביקורת, כישורי שפה, סתגלנות, מיומנות דיגיטלית, נכונות ללמידה מתמדת, אופק אופטימי ומה לא...

12. "לכל ממונה יש את הסמלים" התמונות, הידע והזיכרונות, שייכים לכל אחד מאתנו בלבד. סמלים אלה אינם בהכרח זהים במשמעות שלהם לאף אחד אחר, כי הדבר הכי קשה לעתיד הוא כאמור לחזות אותו ועל כן אנו נדרש לתת כתף האחד אל רעהו, לחבק את ההווה בלי להתנגד כי זו ברירת מחדל טובה עבורנו, לעיתים קשה לעכל זאת. המחווה הקולגיאלית והרצון האיתן לעזור הוא ללא משוא פנים, כך נצליח למנוע פגיעה בנו מאותם מהמורות נסתרות האורבות לממוני הבטיחות מכל מיני כיוונים. בואו יחד נסגור חללים עמוקים וננפץ תקרות זכוכית, כי נמאס לקבל מכבסה של מילים חסרות אחריות מגורמים שאינם חפצים בטובתנו וניזונים ממוסר מוחלש ונטול עכבות.

צריך להסתכל קדימה עם בקרת המציאות אל העתיד עם גב חזק של אחדות, מבט אופטימי ולהתקדם אל עבר מחוזות חלומותינו האופטימיים כמעוררי השראה. "עת לחשות ועת לדבר. קהלת ג` ז` .
מקווה שתתנו יד וביחד ננצח.
יעקב עזרא יו"ר ארגון הממונים והנהלתו . . ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות בישראל.

  • ארגון הממונים על הבטיחות וגיהות בישראל ( ע.ר.)

  • משרדי הארגוןאצטדיון נתניה (מרכז הבניה הישראלי)
    מיקוד: 4250713
  • טלפון08-8599301 09-9621705
  • memunim@netvision.net.il
המוסד לביטוח לאומי האתר נבנה בחסות קרן מנוף - המוסד לביטוח לאומי&ensp תו תקן תו תקן
ארגון הממונים על הבטיחות וגיהות בישראל ( ע.ר.)www.memunim.org.il©כל הזכויות שמורות
הסדרי נגישות
  בניית אתרים   אינטרדיל
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל